Uw huis in Apeldoorn verkopen
in 10 stappen.

Uw woning verkopen in Apeldoorn

Maak direct een afspraak voor om uw woning te verkopen in Apeldoorn.

Huis verkopen in Apeldoorn

Van Vliet Makelaardij is uw verkoopmakelaar in Apeldoorn.

Bij de verkoop van uw woning houden we een verkoopplan aan dat bestaat uit tien stappen. Door middel van deze stappen gaan we voor het maximale resultaat:

1. Woningopname

Een van onze verkoopmakelaars komt langs voor een zorgvuldige opname van uw woning met aandacht voor onderhoud en technische details:

  • Indien nodig doen we een nader onderzoek om te voldoen aan uw informatieplicht
  • Advisering om kleine onvolkomenheden te repareren of netjes bij te werken
  • Registreren van de roerende zaken die meeverkocht of overgenomen kunnen worden
  • Advisering over hoe u de woning verkoopklaar kunt maken
2. Onderzoek bestemmingsplan en kadastrale gegevens

We onderzoeken het bestemmingsplan en de kadastrale gegevens. Ook onderzoeken we of er sprake is van publiekrechtelijke zaken, bijzondere kwalitatieve rechten of erfdienstbaarheden.

3. Waardebepaling van uw woning en vaststellen van de vraagprijs

We bepalen de waarde van uw woning en stellen, in overleg met u, de vraagprijs vast. We vinden het heel belangrijk dat er ten minste twee makelaars volledig op de hoogte zijn van de te verkopen woning. Tijdens een waardebepaling komen we daarom, indien mogelijk, met twee makelaars. Wat hier verder bij komt kijken:

  • De waardebepaling op basis van objectvergelijking en berekening
  • Waarderen van de positieve en aandachtspunten van de woning
  • Rekening houden met de actuele vraag en het aanbod op de markt
  • De mate van courantheid
4. Vaststellen van de verkoopstrategie

De doelgroep wordt bepaald en op basis daarvan stellen we een verkoopstrategie op. Uiteraard overleggen we regelmatig met u als opdrachtgever. Voor het vaststellen van de juiste strategie beantwoorden we onder andere de volgende vragen:

  • Voor welke bewoners is de woning het meest geschikt?
  • Hoe spreken we de doelgroep aan en wekken we hun belangstelling?
  • Welke verkoopkanalen schakelen we in?
  • Hoe gebruiken we de media en wat zijn hiervan de kosten?
5. Aanmelden makelaarsnetwerk en online plaatsing

Wanneer de verkoopstrategie is vastgesteld, gaan we de woning aanmelden bij het makelaarsnetwerk en zorgen we ervoor dat uw woning online goed vindbaar is. 95% van de woningzoekers vindt een woning namelijk via internet. We gaan aan de slag met:

  • Aanmelden bij het landelijke NVM-netwerk en plaatsing op onze eigen website
  • Plaatsing op Funda – de grootste huizensite van Nederland
  • Uw woning wordt ook onder de aandacht gebracht via sociale media als Facebook en Twitter
  • Regelmatige informatie over het aantal bezoeken aan uw woning op de site
6. Tekeningen, foto's en een duidelijke en heldere woningbrochure

We geven uitgebreid aandacht aan de presentatie van uw huis. Dit doen we onder andere door middel van:

  • Controle van de bouwtekeningen
  • Aanpassen van bouwtekeningen en het maken van kleurplattegronden
  • Het maken van een fotoreportage
  • Het verzorgen van etalagemateriaal
  • Het maken van een digitale brochure en een uitgebreide bezichtigingsbrochure voor belangstellenden
7. Het regelen van bezichtigingen

Zodra potentiële kopers zich melden, verzorgen we de bezichtigingen. Hier plannen we een uur voor in, omdat we graag de tijd nemen voor het presenteren van uw woning. We ontvangen geïnteresseerden voor een rondleiding, beantwoorden hun vragen en geven aanvullende informatie over de buurt en de woning. Na de bezichtiging brengen wij u op de hoogte van onze bevindingen.

8. De onderhandelingsstrategie bepalen

Wanneer er een bieding binnenkomt, bepalen we in overleg welke prijs en voorwaarden het meest aantrekkelijk zijn voor u. Dit nemen wij mee in de onderhandeling.

9. Het opstellen van de koopovereenkomst

Zodra de onderhandelingen zijn afgerond, stellen we een koopovereenkomst op. Hierbij moet u denken aan:

  • Het formuleren van uw belangen en leveren van maatwerk
  • De overeenkomst en bijlagen worden met u besproken
  • De akte wordt ondertekend en de overeengekomen termijnen in de gaten gehouden
  • De koopovereenkomst wordt door ons bij de notaris aangeleverd
10. Laatste inspectie en aanwezig bij notaris

Tot slot begint de laatste fase van de verkoop van uw woning. De volgende stappen worden nog doorlopen:

  • De inhoud van de concept leveringsakte wordt gecontroleerd
  • De woning wordt voor de notariële overdracht geïnspecteerd en de meterstanden genoteerd
  • Bij de notariële overdracht zijn wij aanwezig en assisteren u indien nodig

Uiteraard kunt u na de verkoop altijd bij ons terecht voor vragen.